Friday, August 7, 2009

H1N1 Ancaman No.1 Negara!


Datuk Seri Najib Razak berkata kerajaan menganggap penularan Influenza A (H1N1) sebagai ancaman serius kepada negara, sekali gus menasihatkan rakyat mengambil langkah penegahan menyeluruh.

Serentak itu, Perdana Menteri mahu rakyat mengelak daripada menghadiri atau mengadakan perhimpunan di tempat awam sekiranya tidak perlu.

"Tidak perlu adakan perhimpunan. Jika dirasakan tidak perlu, jangan buat perhimpunan sebagai langkah mencegah wabak ini menular," katanya.

GPMS Pahang menyeru agar semua pihak terutamanya golongan pelajar agar mengambil langkah pencegahan yang berkesan sepertimana disarankan oleh Kementerian Kesihatan. Ini memandangkan pandemik ini telah meragut 2 nyawa di Pahang, dan sedang menyerang fasa kluster (IPT, Tadika, sekolah, Kem PLKN), dan difahamkan wabak ini akan merebak di kalangan komuniti.

GPMS Pahang juga berdoa agar wabak ini dapat ditangani dan semoga Allah melindungi seluruh rakyat Malaysia, maka perbanyakkan lah bermunajat serta bertawakkal melalui solat hajat. Insya Allah.

No comments: