Wednesday, August 26, 2009

Bila disalah gunakan....

Apa dah JADI, kongsi je ke?

Empat penjenayah yang menggunakan helah memakai penutup mulut dan hidung H1N1 berjaya melarikan barangan kemas bernilai kira-kira RM30,000 dalam rompakan di sebuah kedai emas di pusat membeli-belah Landmark Central, Kulim.

Helah sama pernah digunakan oleh dua penjenayah dalam rompakan kedai emas di pusat membeli-belah The Summit di Subang Jaya, 10 Ogos lalu mengakibatkan kerugian kira-kira RM350,000.

Dalam kejadian di sini, pada pukul 12.15 tengah hari, salah seorang perompak tersebut bertindak mengacukan sepucuk pistol kepada tiga pekerja kedai emas terbabit sebelum melarikan barangan kemas di ruang pameran.

Ketua Polis Daerah Kulim, Supritendan Ghuzlan Salleh berkata, ketika kejadian, tiada pelanggan dalam kedai emas yang baru dibuka penghujung Jun lalu.

Beliau berkata, siasatan mendapati pekerja-pekerja terbabit tidak sempat berbuat apa-apa kerana menyangka suspek merupakan pelanggan biasa yang memakai penutup hidung dan mulut.

''Seorang daripada suspek menunggu di luar kedai manakala tiga lagi termasuk seorang daripada mereka mengacukan pistol mengarahkan pekerja kedai itu memasukkan semua barangan kemas ke dalam sebuah beg.

''Selepas berjaya mendapatkan barang kemas, tiga lelaki terbabit keluar dari kedai sebelum melarikan diri dengan menaiki sebuah kereta,'' katanya ketika dihubungi.

Ghuzlan berkata, pihaknya kini sedang menjalankan siasatan termasuk meneliti rakaman kamera litar tertutup (CCTV) pada premis terbabit.


1 comment:

YANG GAMBI said...

Salam,

Inilah sikap sesetengah manusia, mudah mengambil kesempatan dalam keadaan sebegini....