Tuesday, June 16, 2009

Berubah Pemuda Sebelum Diubah!


- Milik siapakah SUV ini? Tentunya Ketua Pemuda PAS Pahang tak termimpi untuk pakai SUV macam ni...Lagi zuhud lagi baik
- Satu kebanggaan bila melihat pemimpin dan tokoh pemuda Pahang menggayakan kenderaan berstatus elit macam ni, tetapi berbaloi-baloi tak untuk dipertontonkan kepada rakyat marhaen yang hanya sekadar menunggang Ex5 atau bergaya dengan kereta buatan Malaysia kancil 660?
- Gaya hidup elegan dan berstatus 'high-profile' menunjukkan UMNO-BN parti yang berjaya melahirkan ramai usahawan dan hartawan muda, namun dalam politik, lagi 'humble' dan tawadhuk orang yang kaya tu makin tinggi la 'saham' dan 'undi' di mata rakyat.
- PM pernah berpesan dalam Perhimpunan Agong UMNO, kalau kita tidak berubah, kita akan diubah oleh rakyat! Tentunya kalimah keramat tu perlu kita amati untuk mengelakkan daripada ianya terjadi.
- Bentuk persepsi di kalangan rakyat terutamanya golongan muda yang Pemuda UMNO adalah gurkha rakyat dan "berlakon lah sikit" dengan menyembunyikan kemewahan yang sementara, demi untuk mendapatkan keyakinan dan mengembalikan kepercayaan semula.
- Bandingkan pimpinan Pemuda UMNO di Cawangan @ Bahagian anda dengan pimpinan Pemuda dari Parti Pembangkang, siapa lebih berpendidikan, berhemah dan bersahsiah ?
-Pemuda Parti mana yang lebih mesra berdampingan dengan rakyat marhaen, pemandu teksi, nelayan, Orang kelainan Upaya (OKU), petani hingga lah kepada golongan profesional mahupun mahasiswa yang akan mendaftar sebagai pengundi muda?
- Wujudkah sistem K10 (Jalinan Mesra) seperti mana dalam Wanita UMNO di kalangan pimpinan Pemuda?
- Pendekatan apa yang paling sesuai untuk Pemuda bawa untuk mendekati 2 juta pengundi muda?

(Cetusan Hati Pemuda Marhaen)

4 comments:

Mualaf Alaf said...

Haiya, ni pemuda manyak eksen, baru stahun jagung pegang itu jawatan, sudah mau belagak , macam mana UMNO/BN mau menang dalam election...lu pk la sendiri

Pahang Today said...

Salam perkenalan, jengah ke blog kami. Baru menceburi arena siber ini

SaKa AdiWangsa said...

Mualaf, biasa la orang muda kena sentiasa di tegur dan diberi bimbingan oleh senior, terima kasih Pahang Today, ala-ala Malaysia Today ke?

gengsahabat said...

teruskan perjuangan,kita kena jadi orang yang dpanggil mualaf bukan mualaf yang tak tau nak belajar walau dah tau diri tu mualaf...