Saturday, January 3, 2009

Go To Hell Jews!!


GPMS Pahang mengutuk tindakan Israel dan menyelar sikap US yang terang-terangan menyokong serangan Yahudi ke atas bumi Palestin, ekoran usul gencatan senjata yang dikemukakan Liga Arab kepada Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa- Bangsa Bersatu (PBB) ditolak bulat-bulat oleh Amerika Syarikat .Sekurang-kurangnya 1.5 juta penduduk Palestin di Gaza kini berdepan situasi kemanusiaan yang semakin membimbangkan berikutan serangan berterusan oleh tentera Israel ke atas
wilayah itu.

PBB dilihat tidak dapat bertindak terhadap konflik tersebut berikutan keputusan AS menolak usul tersebut. Bila usul tersebut ditolak AS, maka keganasan Israel itu akan terbiar sahaja. Sama seperti tiada tindakan dibuat PBB.
Draf resolusi Liga Arab itu mengutuk keras semua serangan tentera serta penggunaan kekerasan secara berlebihan, tidak seimbang dan diskriminasi oleh Israel yang telah menyebabkan angka korban dan cedera di kalangan penduduk Palestin terus meningkat.
Israel terus memperhebat serangannya di Genting Gaza sejak Sabtu lalu dan setakat ini telah mengorbankan seramai 390 orang manakala 1,900 lagi cedera.
Alasan AS bahawa draf usul tersebut tidak seimbang langsung tidak munasabah memandangkan tindakan Hamas menyerang Israel dilihat sebagai mempertahankan diri manakala tindakan tentera Israel menyerang Palestin sebagai satu pencerobohan ke atas sebuah negara lain. Dalam soal ini, kita sekali lagi dapat melihat sikap AS yang bersekutu dengan Israel hanya berpura-pura setiap kali berdepan dengan isu Israel ini.
Jika mahu Hamas hentikan serangan, Israel perlulah terlebih dahulu berhenti menyerang Palestin. Kita kena tahu membezakan antara tindakan mempertahankan diri dan perbuatan keganasan. Masyarakat dunia juga sudah pasti tertunggu-tunggu apa yang bakal dilakukan presiden baru AS, Barack Obama selepas ini.
Walaubagaimanapun, kita tidak meletakkan harapan yang tinggi terhadapnya memandangkan dasar AS terhadap Israel sudah ada dalam Kabinet Obama.


(Tok Adi sokong pertubuhan politik dan NGO melakukan tindakan reflektif daripada serangan ini spt adakan demonstrasi, penubuhan tabung Pemuda BN, boikot barangan Yahudi, dsb, ini menunjukkan titik perpaduan di kalangan orang Melayu Muslim mampu dilaksanakan terutamanya bila hak dan kesucian Umat Islam digugat dan tercabar)

1 comment:

Anonymous said...

Jews = PKR... sendiri mau ingat la