Wednesday, December 3, 2008

Lengkap kuota anak Pak Berahim!


Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim dipecat daripada UMNO berkuat kuasa serta merta ekoran beberapa tindakan beliau yang bertentangan dengan etika parti termasuk menghadiri perhimpunan parti pembangkang.
Majlis Tertinggi (MT) UMNO yang bermesyuarat malam ini juga turut menggantung keanggotaan Ketua UMNO Bahagian Petaling Jaya Selatan, Datuk Zahar Hashim selama tiga tahun kerana membuat kenyataan mengkritik parti.
Presiden UMNO, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi pada sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat itu di sini berkata, Zaid dipecat kerana menghadiri Perhimpunan Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR) Ahad lalu selain tindakannya menghadiri beberapa program anjuran parti pembangkang.
“Pemecatan ini adalah muktamad dan tidak boleh merayu,” tegasnya.
Beliau memberitahu, Zahar pula digantung kerana beberapa tindakannya yang menimbulkan perkara sensitif dan boleh mencetuskan perbalahan dalaman.
Difahamkan antara sebab Zahar dipecat ialah kerana menyertai laman-laman web propembangkang dan melontarkan idea-idea yang bertentangan dengan prinsip parti.
Ditanya mengenai tindakan pemecatan terhadap Zaid, Abdullah berkata, tindakan tersebut adalah satu keperluan berdasarkan pada apa yang dilakukan oleh Zaid.
“Dalam UMNO kita tidak amal double standard. Lain orang, lain keputusan. Tindakan Zaid dengan kehadiran beliau di kalangan pemimpin parti pembangkang dalam majlis-majlis yang diadakan pembangkang dilihat sebagai menyalahi etika parti,” katanya

(Zaid kira bongsu le lepas Khalid join the list, lagipun dia mmg tunggu dipecat nothing new, sbb dia nak spin isu ni menunjukkan UMNO parti jurasik tutup peluang untuk orang kritik, tak terbuka la dll ataupun nada lain tetapi iramanya tetap sama)

7 comments:

FFCrew Team said...

itulah akibatnya, jika pemimpin tidak faham erti pang erjuangan sebenar. Ada antara pemimpin kita ini, memipin bukan kerana tanggungjawab terhadap rakyat, tetapi kerana kepentingan diri mereka sendiri.
Pemimipin yang macam ini lah perlu kita perbetulkan.
Barulah, melayu itu gagah dinusantara.

sahabat gunung said...

Tahniah buat Pak Lah dan kepimpinan UMNO... kali ini membuat keputusan yang betul, MEMECAT Zaid Ibrahim.

Kita perlu pemimpin yang berani kerana benar, bukannya pemimpin-pemimpin yang bacul macam Zaid Ibrahim.

Dalam masa yang sama, aku kecewa dengan Arif Shah, yang cuba bermain 'sandiwara'. Dia bagus, tapi jangan asyik berpolitik, jangan nak mengugut dan jangan cuba main tarik tali.

Ini masa untuk kita perbaiki kelemahan kita...

SaKa AdiWangsa said...

To KABAM & Sahabat-Gunung, UMNO need to focus on plan memperkukuhkan parti mendepani cabaran. Tq 4 the comment

WARIS PAHANG said...

- Apa yang Datuk Zaid Ibrahim mahu sebenarnya?

- Persoalan sekarang kapal mana yang Datuk Zaid akan naik, Kapal PAS atau PKR ? Jika Datuk Zaid tidak mahu naik kapal PAS, apa alasannya?

- Mampukah PAS menarik Datuk Zaid di depan pintu PKR?

- Adakah PKR berhasrat menghapuskan PAS sedikit demi sedikit?

admin said...
This comment has been removed by the author.
Jengka said...

Mengkarak betul la adiwangsa ni....awok ni gone nye....anak buah mamak Kutty betulllla....GPMS tu dulu elok2 suhaimi jadi presiden....awak undi mamak kutty tu wat peeeee......aduyai...korang ni betul la....mustafa hj long 0199873361 mana...wan emril mane 0193069133 ???....takkan wan tak leh PK mana bagus mamak kutty ke dato suhaimi....wan tu kan Ex UIA tuuuuuuuuu.....kakakakakakkakakaka...malu weh.....Sian ke Anuar tak naik2 dia....lame daoh tu....

Anonymous said...

04 December 2008
Penang RM600 SETAHUN, Pahang RM600 SEBULAN!
Penang dengan Lim Guan Eng nya, konon memberi kepada
"Lebih 2,000 guru agama dan guru Al-Quran di Pulau Pinang akan menikmati peningkatan bayaran elaun dan saguhati tahunan sebanyak 50 peratus daripada Pusat Urus Zakat (PUZ) Pulau Pinang mulai tahun ini. Yang Dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP) Shabudin Yahya berkata seramai 250 guru agama yang mendaftar di bawah MAIPP akan menerima elaun tahunan sebanyak RM600 berbanding RM300 sebelum ini. Beliau berkata sebanyak 1,821 guru Al-Quran yang mengajar secara sukarela di rumah atau di masjid dan surau diberi bayaran sagu hati sebanyak RM600 berbanding antara RM50 hingga RM300 sebelum ini. “Peningkatan bayaran elaun dan sagu hati tersebut melibatkan penambahan peruntukan PUZ sebanyak RM500,000 setiap tahun,” {petikan dari pahangdaily online}

Di Pahang, GURU UGAMA SEKOLAH ASRAMA mendapat RM600 SEBULAN!
APA YANG HEBOH SANGAT? ORANG YANG BARU MULA HENDAK BUAT BAIK MEMANG KUAT BISING PUN. YANG DAH SENTIASA BUAT BAIK TAK BISING PUN.

KEPADA PENYOKONG PARTI BULAN DAN MATA SATU, JANGAN MUDAH KELIRU! KALAU HENDAK DAPATKAN BUKTI YANG SAH TENTANG RM600 SEBULAN INI, PERGI LAH SIASAT DI JABATAN AGAMA ISLAM PAHANG ATAU JAIP.

Jangan buat malu gitu orang PAS & PKR! pahangdaily online temberang lagi!