Thursday, July 16, 2009

GElomBaNG BirU bermula di Man U...


Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengingatkan semua parti komponen Barisan Nasional (BN) untuk bekerja lebih keras lagi untuk rakyat kerana sudah terdapat petanda kebangkitan semula “gelombang biru” melanda seluruh negara ketika ini.

Katanya, kebijaksanaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak melaksanakan pembaharuan mesra rakyat serta diperkuatkan dengan kemenangan moral BN di Manek Urai baru-baru ini, kecekalan hati dan sikap tidak putus asa anggota perlu diperkuatkan lagi untuk mengekalkan mandat BN pada masa akan datang.

“Kita masih berkerajaan dengan mempunyai kuasa majoriti di peringkat negara meskipun di beberapa negeri menghadapi masalah. Dari Manik Urai, kita tidak pernah berputus asa dan saya yakin ada kebangkitan semula gelombang biru melanda seluruh negara.
"Oleh itu kita perlu berjuang dan kena kerja keras lagi, itu pokoknya,” kata Muhyiddin yang juga pengarah jentera pilihan raya BN.

Tok ADi yakin gelombang kebangkitan ini akan meneruskan momentum kejayaan kepada parti BN/UMNO. Ini kerana rakyat khususnya pengundi muda telah menghantar satu signal kepada parti pembangkang supaya menghentikan tindakan memperbodohkan rakyat, yang tahu menilai yang mana kaca yang mana permata.... Isu pemansuhan PPSMI membuktikan kerajaan prihatin kepada rakyat, manakala isu babi di Kedah dan kerajaan perpaduan merencatkan pengaruh PAS terhadap pengundi Melayu!

No comments: